Mobile Storytelling Day: OJOO in Gent, 29 september

De PokemonGo hype toont aan dat de wereld klaar is voor augmented reality. Het is dan ook een uitdaging om zo’n hype te vertalen naar innovatieve toepassingen in de eigen sector. Maar hoe begin je daaraan?

Met OJOO kan je de wereld via je mobiel toestel verrijken met media, opdrachten en beloningen verpakt in een mooi verhaal. En hiervoor hoef je helemaal géén techneut te zijn. Of het nu een audiotour, een teambuilding event, een rondleiding of fietszoektocht is… de mogelijkheden zijn eindeloos. Mits enige creativiteit kan je coole educatieve, toeristische, culturele of commerciële producten eenvoudig digitaal lanceren. Hierbij helpen we je graag op weg!

Laat je inspireren door verhalenvertellers en gastsprekers die elk vanuit hun eigen ervaring en insteek met OJOO aan de slag zijn gegaan. En o ja, we spelen natuurlijk ook een spelletje!
Hier kun je alvast proeven van een gratis OJOO, geproduceerd door Patrick Bernauw & vzw de Scriptomanen:  
 Mysterieus Belgie met tekst

Sprekers:

Shauni De Gussem • Key Note

Shauni is scenarioschrijver, snapchatter en videomaker. Haar kortfilm NYMPHET werd geselecteerd voor verschillende internationale filmfestivals en kaapte de Grand Jury Prize weg op Sundance Channel Short Competition 2016. Momenteel schrijft ze aan haar eerste langspeelfilm en creative producet ze de vierde editie van FOLLOW, een langspeelfilmproject verbonden aan het Film Fest Gent.

Verhalen vertellen is van alle tijden, van aan het kampvuur tot de drukpers naar mobiele en digitale verhalen op een telefoon. Verhalen verbinden, laten je meeleven, ontspannen, genezen en geven informatie en waarden door. Verhalen zijn authentiek. In het digitale tijdperk van vandaag ervaren we meer dan ooit de kracht van verhalen. Maar hoe modern alles ook niet wordt, het komt altijd op hetzelfde neer. Verhalen zelf veranderen niet, de manier waarop verteld wordt wel. We zien zien het bij snapchat, vine, periscope, bloggers en vloggers. Met behulp van eenvoudige technologie wordt het geschreven woord een multimediaal pareltje. Shauni inspireert je met digitale formats, verrassende verhaallijnen en do’s en don’ts bij digitale verhalen.
Patrick Bernauw • Mysterieus België

Er was eens..verhalenverteller en auteur Patrick Bernauw is kind aan huis bij OJOO. Met zijn auditieve en visuele verhalen en zoekttochten brengt hij als geen ander de wereld tot leven.

Katelijne Morreel • Cultuurnet

Katelijne toont ons hoe ze als koepelorganisatie met hun branded app “De schatten van Vlieg” een uniforme campagne kan opzetten waarbij elke culturele organisatie gebruik maakt van hun look
en feel en toch hun eigen spelen kunnen creëren.

Jan Pandelaers • Deurne

Dat Jan zot is van Deurne, dat wisten we al. Met hun branded app “De schatten van Deurne” verken je de streek in een digitale handomdraai. Digital tourism at it’s best!

Petra Van Hijfte • Toerisme Gent

Toerisme Gent was op zoek naar een manier om kinderen van 5 tot 12 jaar de stad op een toffe manier te laten ontdekken. Met “Op zoek naar de bril van draakje Fosfor” creëerden we een speurtocht voor jong en oud.

Programma

9:00 • Onthaal

OYEAH, black, without sugar

10:00 • Introductie

OJOO, hoe kan jij de wereld verrijken?

10:15 • Keynote

O-SOO, How to create immersive mobile stories?

11:00 • Gastsprekers

5 manieren om OJOO toe te passen in diverse sectoren

12:00 • Lunch & netwerking

OJOO, zo lekkere broodjes

13:00 • Ervaar OJOO APP

OJEE, wie heeft de zebra vermoord?

14:00 • Demonstratie Studio

OJOO, zo ne wijze Studio!
Alles wat je wil weten over de OJOO Studio.

15:00 • Koffie pauze

OJOO , zonder poes kaffee

15:30 • Gamify the world wedstrijd

O-YES, hoe maak je een succesvolle digital ervaring?

16:00 • End game?

O-NOO!

Tickets

Prijs: 99€ (incl. btw)

Inbegrepen:

Alle spekers & sessies
Coffeebreaks & lunch

De sessies gaan door in het Nederlands.
Places are limited: 50 people!

MEER INFORMATIE & INSCHRIJVEN HIER!